Mammaträff

publicerat i Nora 9-12 månader;
Jag har sagt det ett par gånger den senaste tiden, att Noras tredje tand måste vara påväg, men ingenting tand har kommit fram. Men nu är vi nästan helt säkra på att den tredje är påväg! Hon sover sämre, vill bita i allt - helst morötter, den typiska tandbajsen som hon hade förra gången är tillbaka och jag tyckte att jag såg ett mörkare streck där tanden ska komma, men jag är inte säker. Det är inget riskorn, utan en mörkare grop som kommer innan riskornet. Så var det i alla fall förra gången. Det är inte ofta hon låter oss känna eller se i munnen, så jag kan ha tagit fel. Men det är väl dags nu tänker jag, ett par månader sedan tand nummer två tittade fram, så tredje borde vara runt hörnet. 
Nora har sedan igår börjat gå med bara stöd i ena handen! Det är inte lika stabilt som när vi håller henne i begge händerna, men det är stora framsteg! Håller vi henne i begge händerna så springer hon fram! Här hemma går allt i 100, ingen vila bara lek! 
Idag har jag och Nora mött två av mammorna från mammagruppen och deras små (eller stora som de börjar bli) Elias har precis fyllt 1 och tagit sina första steg. Herregud, jag kommer ihåg första gången vi möttes, Nora var 4 veckor. Idag är alla närmare året och det är så kul att se utvecklingen hos alla. Vi satt ute i gräset, åt lunch och de små fick leka. Kanske Nora sover som en stock inatt, om inte tänderna spökar då. För hon var i alla fall helt slut när vi åkte hem igen.

Taggar: 10 månaders baby, gå med stöd, tredje tanden;

Kommentera inlägget här :