Nu har vi en klättrare i huset!

publicerat i Nora 6-9 månader;
Vilken dag det har varit idag! Nora har haft energi så att det bubblar över vilket har gjort att vi har haft fullt upp hela tiden! Idag har hon haft en raket i rumpan och inte varit still alls nästan, utan varit överallt på golvet och uppe på saker! Hon har tidigare bara krypit upp i min famn när jag har suttit på golvet med henne, men idag har hon både provat att klättra in i diskmaskinen och in i liggdelen på vagnen som har varit på golvet. Plantan som står på golvet har hon både provat att äta och försökt att ta reda på vad det där svarta är som plantan växer i..
Helt själv har hon ställt sig i krypställning för att sedan sätta ena handen på kanten på antingen diskmaskinen (när den stod öppen) eller liggdelen, sen göra likadant med den andra handen för att sedan avsluta med att först resa sig upp på knä och tillsist fötterna. Hon blev ganska förvånad första gången hon fick till det, men skulle efter det inte göra något annat än att prova igen och igen. Mamma och pappa var helt till sig av glädje och tyckte det var precis lika kul som Nora! Vi hann inte ta några bilder, men filmat fick vi gjort! Därför har jag inga bilder att visa er, men det kan jag säkert göra imorgon, för detta är säkert något hon kommer vilja göra hela tiden nu!
Idag har hon också klarat att ta sig från krypställning till sittställning! Så nu måste krypningen vara runt hörnet! Nu är både teknik och balans på plats, nu väntar hon väl bara på rätt tillfälle att göra det på. Kanske hon redan har gjort det, utan att vi har sett? Nja, det tror jag kanske inte, men ååh, jag längtar så tills hon ska krypa för första gången! 
Bild från en annan dag när hon övade på sin krypposition
 

Kommentera inlägget här :