Ampa och sko

publicerat i Nora 12-18 mån;
Att gå längs fönsterkarmen är nog något av det roligaste Nora vet just nu. Fram och tillbaka, sätta sig, resa sig och allt det här om och om igen. Och varje gång hon kommer fram till lampan som står i fönstret, pekar hon, smilar och säger ampa, som såklart betyder lampa. 
 
Idag när vi kom hem från dagis och står i hallen och ska ta av oss ytterkläderna, pekar Nora på mina skor och säger sko! Karl och jag ser på varandra med stora ögon och ler från öra till öra. Så frågar jag Nora: Nora, vad är detta för något och pekar på skorna. Sko! säger Nora och ler. Ååh, lilla hjärtat. Detta måste hon ha lärt sig på dagis! 
 
Så nu har vi två nya ord att skriva upp på Noras "mina första ord lista".
 
Vår lilla prinsessa ligger och sover nu. Vi sitter i soffan, trötta båda två och njuter av att det är lördag imorgon. Och på tal om sovning. Sista veckan har Nora sovit hela natten! Från 19-06/07. Wow! Antagligen gör det inte ont i hennes tänder längre som har plågat henne en längre stund nu och så är hon inte förkyld längre. Det är otroligt skönt för oss också, att vi får lov att sova hela natten. Detta har vi ju inte varit bortskämda med tidigare, bara någon enstaka gång. Nu kryssar vi fingrarna att detta är så som det kommer framöver, haha! 
 
Har ingen ny bild att lägga upp så slänger upp en bild på en filt jag håller på med till Nora. Mormorsränder i härliga rosa och lila nyanser som faktiskt snart är färdig. Kanske jag hinner bli klar redan ikväll? I så fall får jag sätta fart nu! Ha en fin helg <3
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mormor o morfar:

Vad härlig filten blir! Du är en baddare på virkning:)
Vad spännande när det helt plötsligt bara kommer ord från Nora:) längtar efter er!

Kommentera inlägget här :