Close-up filter,

publicerat i Foto;
Jag vet inte om jag nämde det men eftersom det är så dyrt med Macro objektiver så såg jag runt på internet efter billiga Close-up filter. Det är helt enkelt ett filter man skruvar fast på objektivet som gör att man kan komma tätare det man ska ta bilder av. De finns verkligen i alla prisklasser och det jag köpte var riktigt billigt. Har sett på filter som kostar runt 800kr, men dessa kostade bara 79kr styck! Såklart är det skillnad på de billiga och de dyra, men just nu hade jag inte lust att lägga en massa pengar på dyra så tänkte att jag testar de billiga och ser. Har inte fått testa de så väldigt mycket, men jag måste ge de tummen upp än så länge! Nu har jag inte sett kvalitetsskillnaden på dyra och billiga, men jag tycker bilderna blir skarpa och fina! Kanske att jag förlorar lite ljus, men men, det fixar jag på annat sätt. Jag köpte tre stycken, +3, +4 och +10. Köpte de härifrån www.kamda.se
Bilderna är tatt med vår 50mm F/1.4 och bilden längst upp till vänster är tatt utan filter, på max närgräns, 45cm. Så ja, filterna gör verkligen att man kommer närmare! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Madeleines.se - FotogladGravidMamma:

Åh! Såna måste jag beställa genast! Perfekt ju, iallafall tills man börjat jobba igen och har gift sig så man slipper spara så massa varje månad, haha ;D

Kramar!

Svar: Ja, gör det! Den sidan var riktigt bra :) Sjukt snabb leverans! Tog två dagar tror jag :) Beställde de hem till mamma så skickade hon de till oss :) Du kan få de till Norge, men då kommer tull.. Kan ta med de på torsdag så kan du pröva :D <3
Johanna Svensson

Kommentera inlägget här :