En bra natt

publicerat i Nora 0-6 månader;
Idag vaknade jag relativt utvilad, så skönt! De senaste dagarna har jag känt mig ganska trött. Antagligen beror det på ett hormon i kroppen som man har fram tills barnet är ca 6 månader, som gör att man ska orka mer. Det är väl det som är på väg att försvinna tänker jag. I början kunde jag ju vakna flera gånger per natt utan att det gjorde mig trött, men blir jag väckt två gånger på en natt nu så är jag super trött när jag vaknar. Men inatt vaknade Nora runt halv ett (alldeles för tidigt) så när jag inte fick henne till att somna om fick pappa ta över och efter lite gråt och otroligheter somnade hon om igen och vaknade inte förren klockan 6! Så Nora har bara fått mat en gång i natt (eller om man vill kalla det morgon)
Och det är ju detta vi önskar och även ska jobba med. Vi tänkte börja när hon har blivit 6 månader, vilket är om en vecka. Då ska vi jobba med att få bort nattmåltiderna genom att få henne till att somna om. Det är nog mycket slit men det ska ta ca 3 dagar sen ska det i princip funka. Det är i alla fall värt att prova! Det kommer vara jobbigt men om det funkar är det så värt det! Hon behöver ju inte äta på natten längre, utan det är ju av vana som hon vaknar. 
Senaste dagarna på instagram.
1.Liten russinfot efter babysimningen 2.Påskliljor 3.Världens finaste tjej 4.Liten groda med kläder från moster 5.Ros från min kära 6.Kör hårt med träningen nu! 7. Vig liten tjej som äter på tårna 8.Hemmalagat knäckebröd 9.Finaste ljuslyktan från Kremmerhuset 10. Mer rosor från min kära 11.Finaste boxarna som ska vara på Noras rum 12. Liten russinfot, igen

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mormor:

Härliga bilder som vanligt:)
Lycka till med avvänjningen med nattamaten!

2:a kommentar, skriven , av Madeleines.se - FotogladGravidMamma:

Hihih tycker du? Alltid kul att höra från nära och kära som ju känner oss <3

Vad ska ni göra idag? Vi tänkte gå till parken "mellan/vid oss" (vill inte skriva så mycket såhär), kan ju höras sen om ni vill komma ni med? :D

Puss

3:e kommentar, skriven , av Hanna Karlsson:

Vilka fina bilder!

Kommentera inlägget här :