Första tanden tittar fram

publicerat i Nora 6-9 månader;
Åh, har haft en såå mysig dag med fina Madeleine med fika och lunch på Waynes Coffee och sen lite slappande i soffan hos henne. Älskar när man bara klickar med någon och det känns som att man har känt varandra i en evighet, när man i verkligenheten inte har känt varandra speciellt länge. Så är det för oss. 
Som vanligt blev det massa bebisprat eftersom hon är höggravid och Nora är relativt ny i denna värld, och när vi sitter och pratar om tänder, så kollar jag in i Noras mun och vad får jag se? Ett riskorn! Wow, det måste ha kommit under natten för där var ingenting igår. Lilla tand, som vi har väntat på dig! Har känt och sett i Noras mun varje dag de senaste veckorna eftersom hon har gråtit en del, haft ont och dregglat massvis. Sovit dåligt på nätterna har hon också gjort och de senaste dagarna har det varit en del stora blöjor. Kanske att det var på grund av att tanden kom upp idag som gjorde att hon sov 1,5 timme i förmiddags när hon bara brukar sova 30 min? Att den värsta smärtan var över och hon kunde slappna av? Det låter i alla fall ganska logiskt, tycker jag. Vi får hoppas att det var under själva tandsprickningen som det var värst, och att det inte gör lika ont när tanden ska växa upp. Håller tummarna!
Det är inte det lättaste att ta bild av, men fick tagit en bild med mobilen där jag tycker att man ser ganska tydligt. Ser ni? 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Cecilie:

JEG SER :D! Aw, så søtt!

Kommentera inlägget här :