Sova längre på dagarna? Ja tack, mamma.

publicerat i Nora 6-9 månader;
Igår kväll hade vi en utsliten tjej efter massa gråt och skrik som antagligen beror på den där tanden som är påväg upp. Jag kan inte känns någon vass kant ännu, men den syns tydligt där inne. Hon har sovit helt okej inatt efter att hon fick flaska och lite paracet vid 02.30 tiden. Vi stod upp vid 7 tiden idag och efter gröt och lite Drømmehagen (Drömmarnas trädgård) slocknade hon i sängen vid 9.15 och sover fortfarande. Tidigare har hon bara sovit ganska så exakt 30 min på förmiddagen och eftermiddagen, men sedan några dagar tillbaka har hon börjat sova mycket länge på förmiddagen. Som längst har hon sovit 1,5 timme och det kanske blir så idag också? Jag vet inte om det beror på att hon sovit dåligt om nätterna de senaste dagarna eller att hon helt enkelt behöver mer sömn på dagtid eftersom hon är så aktiv. Det är nog lika skönt för oss båda. Jag hinner pausa och vila upp mig efter en tung natt och en dag full av lek och Nora likaså. 
Drømmehagen som det heter på norska, och Drömmarnas trädgård på svenska, är något jag har hört mycket gott. Det är tydligen en stor favorit hos många småbarnsfamiljer. Nora har en av böckerna, men den har vi kanske bara sätt i ett par gånger men idag satte jag på ett avsnitt på datorn och hon satt som klistrad. Mysig start på morgonen och jag kan tänka mig att det blir en favorit även hos denna lilla damen. 
Jag tror jag väntar med att hoppa in i duschen och starta dagen på riktigt, eftersom Nora antagligen inte sover sådär super länge till. Regnet faller utanför vårt fönster så det är inte sådär väldigt lockande att ta sig ut, men jag tänkte att vi skulle ta oss till hälsostationen för att väga lilltjejen idag. Blir spännande att se vad vågen visar, för jag har verkligen ingen aning. Ha en fin måndag, kära ni ♥

Taggar: Drömmarnas trädgård, Drømmehagen, Sömn bebis, Tandsprickning;

Kommentera inlägget här :