11 månader idag

publicerat i Nora 9-12 månader;
En månad kvar tills vår lilla prinsessa blir ett år! Herregud, det är nästan overkligt! När Nora var nyfödd, eller låg i magen för den delen, hörde jag så ofta "ta vara på tiden, det går så fort". Så fort kan det väl inte gå, tänkte jag. Men jo visst, det kunden den! Det känns som igår när jag började klocka mina verkar, när vi åkte in till sjukhuset och när vi fick möta vår lilla tjej för första gången. Men det är 11 månader sedan, helt galet. 
Fina bilder som pappa tog idag ♥ Stora tjejen som kan stå så fint helt själv!
Vid 11 månader

- På min 11 månadersdag väger jag 8735 gram och är hela 72cm lång! Det betyder att jag fortfarande inte helt har gått över till 74 i kläder, men det är väl egentligen de som sitter bäst även om jag fortfarande använder mycket i 68.
- Det största som har hänt sedan 10 månaders inlägget är att jag har tagit ett par steg helt själv! Jag tog ju ett steg som mamma skrev om i ett inlägg, men efter det har jag vid två tillfällen tagit 2 steg helt själv! Jag är fortfarande tryggast när jag får hålla i någons hand, men jag jobbar på det där med att gå!
- Nu kan jag stå utan stöd länge! Jag kan till och med dansa lite medan jag står och det tycker mamma är så kul!
- Jag har sedan någon veckas tid tillbaka slutat med mitt nattmåltid som jag hade runt 04-05 på natten. Mamma och pappa tycker det är så skönt, för nu behöver de bara komma in ett par gånger efter kl 04 för att ge mig nappen istället för mat. 
- Jag sover liite längre på morgonen nu också, till ca 06-06.30. Jämfört med 05 som det var en period. När jag vaknar, ställer jag mig upp i sängen och säger antingen "ma-ma, maa-maa" eller "pa-pa, pa-pa", då kommer en av de in och hämtar mig, tar med mig in i deras säng och så myser/halvsover vi till ca 07 innan vi går upp. Jag vaknar alltid upp som en sol och är lika glad varje gång jag ser mamma eller pappa komma in genom dörren.
- Den där tredje tanden som mamma snackade om börjar de tvivla lite på.. De som var så säkra! Men den är nog där, bara att de inte känner den. Men jag tycker inte om när de ska känna efter, då brukar jag vrida bort huvudet eller vifta med armarna. Vad spelar det för roll om de känner tanden eller inte? Det är ju min tand, inte deras! 
- Jag har ett litet lamm som pappa har köpt till mig som heter Lilla Bää. Den är så söt och mjuk! Och när pappa säger "Hvor er lille bæ?" så tittar jag mig alltid runt tills jag hittar mitt lilla lamm och så smilar jag! 
- Jag vet egentligen inte varför jag har så många leksaker, för jag leker helst med allt annat än de! Jag älskar att leka titt-ut bakom gardinen och jag älskar att åla runt under soffbordet! Det är också kul att stå vid kortsidan på soffan och leka titt-ut. Det är jag som reser mig upp och ner, och så säger mamma eller pappa tittut! Detta kan jag göra lääänge! 
- Jag älskar att åka i vagnen och se mig om! Alltid när vi sitter på t banan så flörtar jag med de som sitter runt mig! Jag charmar alla, säger mamma och hon får ofta höra "Gud så söt hon är!" Hihi! 
- Nu börjar mitt hår bli långt och tjock (om man jämför med hur lite jag hade när jag var ny i världen) så pappa har köpt en rosa liten rosett till mig som är så fin! 
- Jag är inte lika mammig nu som jag var under den där perioden som mamma skrev om.. Men den är inte helt borta heller, för när jag är trött eller ledsen kryper jag bort till mamma och vill komma upp i famnen. Och nu när mamma har börjat jobba så saknar jag henne (även om pappa är världens bästa) och då brukar jag säga "mamma, maamaa" och krypa runt på golver och se mig om, men det brukar gå över ganska fort.. 
- Jag äter det mesta och är inte rädd för att smaka något nytt - tvärt om! Jag har inte fått smaka så mycket sötsaker, precis som det ska vara, men mamma har lovat att jag ska få smaka kaka på min ettårsdag och det längtar jag till! Mamma tror att jag kommer svara med ett stort "MMMHH!"
 
 

Taggar: 11 månaders baby, första stegen, nattmåltid;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mormor:

Ja, det är inte länge sedan vi fick det glada beskedet att vi skulle bli morföräldrar och nu kan det lilla undret stå själv:) Även om tiden känns som att den springer iväg så tycker vi att ni är så duktiga på att vara i nuet med Nora. Ni njuter och busar med henne och är så fina föräldrar:) Snart ses vi igen! Kram från mormor o morfar

2:a kommentar, skriven , av Cecilie:

Tiden går så utrolig fort - snart et år siden vi satt spente alle sammen på melding om at lille Nora hadde kommet til verden <3 Hun er virkelig så utrolig søt, og jeg er ikke i tvil om at hun sjarmerer de fleste allerede ;) Hun virker jo så utrolig fornøyd og gla, så det er tydelig at dere er utrolig flinke foreldre! Gleder meg masse til å se dere igjen på fredag! :) Store klemmer :*

3:e kommentar, skriven , av Lise Bugge:

Ja nå begynner du å bli riktig så stor:-). Det har hent så mye siden vi så deg sist. Men nå er det ikke lenge før vi kommer på besøk og det gleder vi oss til. Da blir det vel stor feiring på 1års dagen din:-). Mange klemmer fra farfar og farmor.

Kommentera inlägget här :