Kärt barn har många ansikten?

publicerat i Nora 9-12 månader;
Min hjärna sätter sig automatiskt i något vilomodus under sommaren och jag prioriterar allt annat än att sitta framför datorn, precis som det ska vara. Därav lite bloggande - men jag känner inte heller att det är så viktigt att få med allt vi gör om dagarna. Det viktigaste för mig med bloggen är att skriva ner allt speciellt som händer, som en extra lagring när inte hjärnan längre klarar av att komma ihåg allt. Men nu har det hänt lite sedan jag skrev sist så nu var det dags för ett inlägg igen!
Fröken bus hittar stadigt på nya saker. Det sista nu är att hon upptäckt sin tunga! Den ska ut och in av munnen, långt ut eller bara en liten bit. Men ut och in ska den och det är så otroligt sött! Vi kan inte låta bli att skratta och sötast var det när jag kom in till henne en morgon och hon stod i sin säng, gladast i världen som vanligt och med tungan ut i vädret! 
Hon har också börjat klappa i händerna! Inte helt felfritt såklart, men hon är på god väg! Hon sitter ofta på golvet och är helt uppspelt och glad, och viftar med händerna och slår de mot varandra. Eller så härmar hon oss, när vi klappar för att hon är duktig. Då ska hon också försöka klappa! 
Och något som vi tycker är så kul är att hon är väldigt duktig på att gå! Vi håller såklart i henne, men hon tar varannan fot fram och fort går det! Jag är helt säker på att hon kan gå själv innan ettårsdagen!
Åh, hon är så duktig vår lilla tjej ♥
Sådär, det var en liten uppdatering från de senaste dagarna. Idag har vi njutit av solen med grillning och besök hos djuren i djurparken med farmor och farfar. Lilltjejen var lika glad i djuren idag som sist och det är så kul att se hur hon blir helt till sig och ska prata och ta på djuren. Idag fick hon till och med sitta uppe på både en häst och ett får! Kanske blir det en liten hästtjej av Nora en dag, precis som mamma en gång var, hihi.
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lise Bugge:

Nora er en søt liten skøyer. med alle sine grimaser underholder og sjamerer hun oss alle. :-)

Kommentera inlägget här :