Mamma, ma-ma, maaaam

publicerat i Nora 9-12 månader;
Idag har vi haft en riktig liten mammagris här hemma. En liten tjej som har velat vara nära mamma hela tiden och som blivit ledsen när hon har blivit satt ned på golvet. Även om det har varit lite slitsamt så har det varit en stor dag. Idag har hon verkligen sagt Mamma! Hon har sagt det innan, någon gång sådär, men idag har det varit många gånger. Två händer håller inte för att räkna antalet. Hon gjorde det första gången när hon fick komma in till oss på morgonen, då sa hon mamma klart och tydligt. Sen har det fortsatt hela dagen. När hon inte har sett mig har hon sagt ma-ma? och när jag skulle lägga henne ikväll har hon stått och gråtit i sängen och sagt ma-ma, maam, mamma. Ååh, jag blir helt varm i hjärtat varje gång. Nu slipper jag att bli kallad för pa-pa, som jag har blivit senaste tiden. Nu är det liksom pa-pa till Karl och mamma till mig. Wow, vilken speciell känsla. Knappt 10 månader gammal och vi kan nu helt säkert säga att hon har full koll på vem som är mamma och vem som är pappa ♥
Under tiden som jag var borta en stund på dagen fick Karl tatt några helt fantastiska bilder av bustjejen. Åh, alla hennes uttryck och all hennes charm, vi får aldrig nog! ♥ Bilden nederst är min favorit! Jag orkar verkligen inte - världens sötaste och busigaste tjej!
Idag har vi varit och sett på skor till Nora. Efter att ha pratat med Madeleine om vilka hon föredrar och läst på nätet så kommer vi att köpa ett par Kavat No 1 till Nora. Det är otroligt viktigt att små bebisar får bra skor i början och dessa verkar verkligen vara just det. Nora har väldigt små fötter så de hade inte hennes storlek i butiken, men vi kan beställa på nätet. Vi fick i alla fall mätt hennes fötter för att se vilken storlek som är bäst. Jag läste idag att det är bäst om bebisen får gå barfota helt till de tar sina första steg helt själva, men kan man skaffa skor. Så det är ingen hast att köpa skorna nu, men när det är dags så får det bli ett par från Kavat. Men eftersom vi tror att det inte är så lång tid kvar till att hon går, så tycker jag det är skönt att redan nu veta vad vi vill ha till henne ♥
 

Taggar: 9 månaders baby, Kavat, Kavat no 1, mamma, pappa;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mormor:

Älskade Nora vad du är underbar:) Världens sötaste lilla charmtroll.
Puss från mormor o morfar

2:a kommentar, skriven , av Lise Bugge:

Så artige bilder. Nora, du er litt av et sjarmtroll. Nå utvikler du deg fort. Du har virkelig knekt koden :-) klem fra farmor.

Kommentera inlägget här :