Virka

publicerat i Allmänt;
Jag har verkligen börjat älska att virka. Från att jag gick och köpte garn och virknål och googlade mig fram hur man gjorde till att ha virkat ganska många olika saker, så är jag väldigt stolt över hur långt jag har kommit. Jag gör kanske inte de mest avancerade sakerna, men jag är stolt över allt jag har gjort. Det sista jag har gjort, som en pause från Noras filt jag håller på med, är en snuttefilt och ett barnvagnshänge i nyföttpresent till ett vännerpar av Karl som precis har fått en liten flicka som heter Lilja. Paketet är på väg i posten till de men jag tar chansen att lägga ut det här redan nu. Jag tror faktiskt inte att de läser mig blogg, så jag tar den risken. Jag vill ju så gärna visa er! Snuttefilten har jag gjort från ett mönster jag har gjort till mina tidigare snuttefiltar men barnvagnshänget har jag gjort nästan helt på fri hand. Jag följde ett mönster till vimplarna, men resten har jag gjort helt själv. Jag är väldigt nöjd och jag hoppas att de blir glada! 
Det är inte de bästa bilderna, men ni ser ju ändå.
 

Taggar: Virka barnvagnshänge, Virka snuttefilt, Virka vimplar;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mormor:

Jag är så imponerad av dina fina alster! Du har gjort så fina arbeten i härliga färger. Dina vänner kommer att bli jätteglada. Det är alltid kul att få något som någon annan har gjort just till dig. Längtar efter er:)

Kommentera inlägget här :