Virka

publicerat i Allmänt;
För en stund sedan skulle jag ta tag i det här med att sticka, men det blev totalt två små kvadrater som skulle vara början på ett lapptäcke men därefter gav jag upp. Det var både enformigt och inte så speciellt kul..
Men så fick jag en idé i förra veckan att jag skulle prova på att virka istället efter att ha sätt så mycket fint man kan göra, speciellt till Nora. Så efter att ha varit en sväng på sybutiken satte jag med ned, tog hjälp av internet och youtube och provade mig fram. När jag hade fått in tekniken letade jag upp ett mönster, en bil, som jag ville göra. Jag är så nöjd med resultatet och kan ibland inte förstå att jag faktiskt har gjort den. Jag följde mönstret på själva bilden, men hjulen och blomman samt N har jag gjort själv. Blomman hittade jag ett mönster på då, men den tillhörde egentligen inte till bilen.
När bilen var klar kunde jag inte vänta på att börja på något nytt utan satte direkt igång med en Barbapapa. Den ska egentligen ha två "lösa" armar men jag valde att sy dit två synliga armar istället, annars tror jag Nora skulle vara allt för upptagen med de. Den är så söt! Nästa prosjekt har jag redan i huvudet, men jag behöver först gå tillbaka till sybutiken och köpa fler garn i andra färger samt en ny virknål. 
Åh vad kul det är att hålla på, särskilt när man hela tiden ser hur det hela utvecklar sig.
Jag har hållt på med packning idag eftersom Nora och jag reser tidigt imorgon, redan klockan 07.02 går tåget! Men så snart Nora vaknar från sin lilla sovstund ska vi ta oss ut i solen och njuta, samt handla lite på butiken. 
Ha en fin tisdag, kära ni ♥

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Cecilie:

Flinka! :) Det må du lære meg engang, alltid hatt så lyst til å lære å hekle. Vi kan ha jentekveld ;)! Tingene du har heklet var kjempesøte! <3

2:a kommentar, skriven , av mormor:

Vad du är duktig Johanna! Man kan inte tro att det är första gången du virkar, så jämnt och fint och med stolpar! Det brukar bli grytlappar när man virkar första gången:) Vad roligt att du ger dig på nya projekt! / mamma

Kommentera inlägget här :