Nora kan gå!

publicerat i Nora 9-12 månader;
Ja, det är faktiskt sant! Ett par steg här och ett par steg där har hon ju tagit de senaste veckorna (?) men igår var det inget stopp i henne. 5 steg här, 7 steg där och så några steg till där visade hon upp för både mamma och pappa. Vilken magisk känsla! Från att Nora föddes till dagen igår har jag liksom tänkt att - Den dagen Nora kan gå, det kommer vara den största dagen! Från nyfödd till dagen de kan gå, allt där emellan har liksom varit för att de en dag ska kunna ta sina första steg själv. Från att kunna ligga på mage och lyfta huvudet, till att åla sig fram, kunna resa sig själv, stå själv, krypa, gå längs möbler, gå med stötte tills dagen de kan klara sig utan allt det där och göra det helt själv! Och igår kunde vår tjej det, gå helt själv! Jag känner nu när jag skriver, hur tårarna ligger och trycker, att jag knappt kan hålla mig för att fälla en lyckotår. Jag är så stolt, ord kan inte beskriva. Världens bästa tjej, du har blivit så stor! På lördag fyller du 1 år - helt ofattbart. Och du kan gå själv, utan hjälp från mamma och pappa. Gud vad jag älskar dig, världens finaste tjej! 
Hon föredrar såklart att krypa framför att gå, men det är bara en tidsfråga innan det är tvärtom! Men så som hon höll på igår, vi kan inget annat än att säga att Nora kan gå nu! 22/9-13 - Stor dag för oss ♥
Full fart i liten tjej som jag halvt lyckades fånga på bild. Det händer bara plötsligt, så det där med att fånga det på bild eller film är nästan omöjligt. Men här går hon i full fart, in till pappas famn, i alla fall ♥
 

Taggar: 11 månaders baby, Gå själv, första stegen;

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mormor o morfar:

Vilken härlig känsla för er och säkert för Nora också! Hon kommer nog att showa för oss på sitt 1-årskalas:) Vi längtar!!

Kommentera inlägget här :