Välkommen 2014

publicerat i Nora 12-18 mån;
Fröken jagärintesåbrapåattuppdatera är här för att skriva lite igen.
Nu är det över en månad sedan jag skrev och jag skäms lite. Jag som skulle vara så duktig på att skriva för att ha allt som händer nedskrivet så att man kan se tillbaka när minnet inte längre räcker till. Kanske det ska bli mitt nyårslöfte? Igår började jag också tänka att jag kanske ska skaffa en liten bok jag snabbt kan skriva ner saker i, så kan man hellre skriva ett blogginlägg senare för att dela det med er? 
För ibland har man inte alltid tid eller ork att skriva här och så går tiden och man glömmer bort det.. 
 
Nog om detta. Dags att uppdatera lite om vad som hänt sen sist jag skrev.
- Vi har helt glömt att skriva ner när vi kunde se Noras sista tänder som har ploppat upp, som vi gjorde i början, men sista tiden har hon fått tand efter tand. Nu tror jag vi kan räkna till 6 tänder där uppe och 4 där nere!
- Vi var en tur i Halmstad under Luciahelgen och fick firat lite svensk jul med paket och svensk julmat. Andra natten var Karl och jag fast bestämda på att sluta med nattmat till Nora. Efter att ha varit uppe med en ledsen tjej i 1,5 timme somnade hon och har sedan dess inte fått mat på natten!
- Hon sover väldigt upp och ner fortfarande men vi tror det beror på alla tänder som dyker upp och plågar henne. Men hon äter i alla fall inte på natten mer så det räcker oftast att vi kommer in och ger henne nappen eller lägger en hand på hennes mage. 
- Nora har blivit väldigt gosig av sig! Hon vill gärna sitta i knät och kommer gärna gående med en bok hon vill att vi ska läsa för henne, ger den till oss och sträcker sen fram armarna för att vi ska lyfta upp henne i knät.
- Om jag säger "Kan mamma få en kos?" så kastar hon sig i famnen och vill pussas och kramas. 
- Nora kommer ofta och "hämtar oss" när hon vill att vi ska följa med henne. Hon kommer och tar tag i ett finger och drar med oss. Oftast in till sovrummet där hon vill hämta en napp eller sin snutte som hon har blivit väldigt glad i.
- Karl och jag säger ofta att Nora är väldigt smart. I mina ögon är Nora fortfarande en liten bebis men hon börjar ju egentligen bli en stor tjej! 15 månader och om man tänker på allt hon har lärt sig under 2013 så är det inte så konstigt att hon kan så mycket nu! 
- Julafton firade vi i Molde hos farmor och farfar tillsammans med den närmaste släkten på norska sidan av familjen. Skriver ett eget inlägg om det senare. 
 
Vår lilla tjej. Tänkt så mycket du har utvecklat dig sista året! I början av 2013 var du 3 månader gammal. Du låg mest still, gärna i ditt babygym utan att säga så många ord direkt. Nu har det gått ett år sen den tiden, och du springer runt här hemma, babblar och säger några ord. Du är full av energi och alltid lika glad! Du är den som betyder mest för mamma och pappa och vi längtar efter att se vad du kommer lära dig under 2014! Det kommer garanterat att vara mycket, särskilt när du börjar på dagis om mindre än en vecka! Åh lilla hjärtat, nu är du stor på riktigt! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mormor:

Det är alltid lika roligt att läsa din fina blogg:)

2:a kommentar, skriven , av Cecilie:

Enig! :) Så hyggelig å lese om hvordan dere har det og om utviklingen til Nora! <3

Kommentera inlägget här :