1,5 år idag!

publicerat i Nora 18-24 månader;
Plötsligt var det den 28 mars och det betyder att det är 1,5 år sedan Nora kom till världen. Det känns nästan som att det är något man firar, precis som 1 års dagen. Inte på samma sätt såklart, men ändå. Vi pratade om detta på jobbet idag, varför småbarnsföräldrar räknar väldigt noga på månaderna när någon frågar hur gammalt barnet är. Jag vill tro att de flesta föräldrar skulle svara "Hon är 11 månader" eller "Han är 13 månader" medans de som inte har barn säkert tänker "Okej, barnet är 1 år" Men för oss som har småbarn är det stor skillnad på 11 månader och 13 månader. Det händer ju så otroligt mycket på 2 månader, och därför tror jag vi gärna säger hur många månader barnet är. Men nu är ju Nora 18 mån, eller 1,5 år om man önskar, och det känns som ett stort tal på något sätt. Jag har ju också sagt helt fram tills nu hur många månader Nora är men nu tror jag väl kanske att det blir mer naturligt att säga att hon är 1,5 år och att jag gör det helt tills jag kan säga "Hon är snart 2 år" 
Hur som helst.
Grattis på din 1,5 års dag hjärtat. Du betyder allt för mamma och pappa och vi älskar dig över allt ♥
Eftersom vi inte hade så många timmar ihop efter jobbet, då mat ska lagas och sådär och så är det läggdags, så firar vi Nora lite smått imorgon istället. Om vädret är som idag (nästan sommar) så får det bli glass på alla tre! Vi gick i alla fall ut en liten stund efter middagen och lekte, så härligt när man inte behöver klä sig med hundra lager och att det fortfarande är ljust ute runt 18 tiden! Glad tjej på lekplatsen och vi hoppas det ger henne en god natts sömn. Det kan behövas, då sista veckorna har varit lite oroliga nätter och "upp och hoppa" mellan 4.30 och 5. Men vi har lärt oss att inte sitta uppe så länge på kvällarna, min kära och jag, så snart tar vi kvällen vi också. Först blir det ett par avsnitt med Modern Family i sängen innan vi säger god natt.

Kommentera inlägget här :