Vänskap

publicerat i Nora 12-18 mån;
Idag när jag stod på jobbet och kollade ut genom fönstret.. Vad tror ni jag ser? Snö! Jaha, det var den våren tänkte jag.. Men som tur är så var det inte så mycket som kom, och de la sig inte heller, och när jag såg på väderprognosen att vi ska få 10-12 grader och strålande sol hela veckan så blev jag lugn igen. Väder alltså, som det kan vända plötsligt. Precis som Noras humör, haha!
Något som har blivit lite av en helgtradition sen en tid tillbaka är att vi spenderar antingen lördagen eller söndagen, och när vi har tur även båda dagarna, med våra favoriter uppe på höjden. De helgerna när det dyker upp något som gör att vi inte kan ses är såå trista, haha! Vi behöver vår dos av våra fina vänner och deras små. Herregud så glada vi är att vi har lärt känna dem! Och tänk så liten chansen egentligen var att vi skulle lära känna varandra? Jag hittade till Maddes blogg när jag var gravid och googlade efter " Ung mamma i Oslo" och läste allt om Lova slaviskt för att förbereda mig själv när jag väntade Nora. Madde skrev en dag i sin blogg om att hon aldrig var nöjd när hon framkallade sina bilder. Jag som aldrig kommenterar i bloggar eller något sånt ändå tänkte att jag faktiskt kunde hjälpa till här och skickade iväg ett mail till henne och erbjöd henne min hjälp eftersom jag då jobbade i fotobutik - och fick svar att hon gärna ville. I butiken möttes vi, en höggravid Johanna och en lång Madeleine (haha, hon är ju närmare 30cm längre än mig), och bestämde vi att vi borde ta en kaffe ihop en dag. Från den dagen, när vi tog vår första kaffe ihop, har vi hängt ihop. Det låter ju nästan som en kärlekshistoria, men det är ju nästan vad det är. Vänskap är ju kärlek. Madeleine har blivit en av mina närmaste vänner och jag är så glad för att vi har lärt känna varandra. Och kanske det bästa av allt - med i vänskapen till Madde fick vi också lära känna hennes fina familj, som vi är väldigt väldigt glada i ♥

Kommentera inlägget här :