Tivoli

publicerat i Nora 18-24 månader;
Igår gick vi bort till tivolit, som de hade satt upp nära där vi bor, för att möta upp våra vänner. Det blev en tivolidag i miniformat med både popcorn och karuseller, för stora och små. Nora stod ivrig och väntade på att få hoppa på det lilla tåget som körde runt, runt och runt och oj var det var populärt. Hon kunde nog ha åkt hur många gånger som helst men också de små tekopparna var spännande, även om jag tror att tåget var den stora favoriten. Där kunde man ju svänga med ratten, tuta i tutan och vinka till mamma och pappa när man körde förbi. Första gången fick hon åka med mig men andra gången satt hon i Maddes knä så både mamma och pappa kunde stå och vinka och heja när hon körde förbi. Så kanske hon blir en riktig karuselltjej, precis som mamma och pappa? Då blir det Liseberg minst en gång varje år framöver, haha!
Siste tiden har det kommit ut nya ord från Nora nästan varje dag och som alltid spricker våra hjärtan av stolthet. I fredags när Karl hämtade Nora från barnehagen sa en av dagisfröknarna att hon var så imponerad över alla ord som Nora kan vid 1,5 års ålder. När Karl berättade det för mig smälte mitt hjärta. Herregud, jag blir ju så stolt! Alla barn utvecklas ju olika men alltid när sitt eget barn lär sig något nytt, oavsett ålder, blir man ju så stolt! Jag skulle inte ens kunna laga en lista nu på alla ord hon kan, för jag har ingen översikt längre. Det är ju så många! Och nu sätter hon också ihop 2 och ibland till och med 3 ord. Som "Titta mamma", "Pappa smaka" och "Mamma jacka" ♥  

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mormor:

Vilka härliga bilder! Nora ser ut att ha jättekul:)

Kommentera inlägget här :