Hos farbror doktor

publicerat i Nora 2 år;
Hua, idag är det riktigt kallt ute. Så idag fick både stora och små ha vantar när vi skulle ta oss till barnläkaren. Nora blev testad mot allergi, något som vi har trott hon kanske har haft då hon reagerat på vissa saker. Det visar sig att hon har äggallergi, men då bara mot rått ägg. Det är inte så ofta man äter rått ägg precis, men vi ska då undvika äggröra och omelett. Men det blir ju inte så svårt. Testen gav inte utslag mot något annat, vilket var väldigt skönt. Hon har också slitet med hård mage en stund, så vi tog turen inom apoteket på vägen hem och köpte några saker som läkaren anbefalte oss, så nu hoppas vi att detta ska hjälpa henne! Hon var i alla fall så duktig så när vi var klara fick hon en ny Karsten och Petra bok av oss, hennes stora favoriter just nu! 
Nora ligger just nu och sover och jag ska snart ta mig en kaffe. Sista dagarna har jag fönstershoppat på nätet efter julsaker. Ikea har så mycket fint så ska prova att få med mig Karl så att vi kan åka dit en dag. Är det för tidigt att börja julpynta redan? Haha, får väl kanske vänta till 1 advent i alla fall, men åh som jag längtar!
4 bilder från Instagram. Vi ligger fortfarande efter när der gäller redigering av bilder på Nora. Har så många mappar som bara väntar på att bli redigerade.. Men det känns liksom inte så lockande att sitta på kvällstid och göra det, men tar lite då och då så snart är vi kanske i mål.. Kanske ska satsa på att vara klar innan nyår med alla mappar och sen ha som nyårslöfte att alltid redigera nya bilder med en gång, så att det slipper att bli en stor hög?

Kommentera inlägget här :