Vecka 26

publicerat i Nora 2 år;
Tiden flyger iväg och vi är inne på andra jobbdagen efter 3 veckors semester. Även om inte solen har varit framme så mycket som vi har kunnat önska, så har vi ändå haft fina veckor i både Molde och Halmstad. Vi har fått vila, leka med farmor, farfar, mormor och morfar, träffat vänner, varit på Tivoli i Köpenhamn, fiskat krabbor, plockat jordgubbar och svamp och bara fått vara tillsammans som en familj. Jag är fortfarande i lite semestermodus och inte helt inne i vardagen än. Kanske beror det också på att jag nu bara jobbar 50% på grund av att ryggen inte klarar mer som gör att jag blir lite extra slapp? Men vila är det jag behöver nu, för om lite mer än 3 månader är lillasyster beräknad att komma ♥ 
 
Nora pratar varje dag om lillasyster. Hon vill klappa magen, sjunga för henne och hon är väldigt noga med att "detta är lillasysters" och "sånn ska lillasyster också få" Lika omtänksam som vanligt och jag längtar efter att hon ska få bli storasyster - hon kommer bli världens bästa! I helgen rensade vi bland Noras gamla kläder och Nora var noga med att detta skulle lillasyster använda, och hennes gamla vagn och säng. Blir så spännande att se hur det blir när hon äntligen är här! 
 
 
Imorgon går jag in i vecka 26 med lillasyster. Det är 102 dagar kvar tills hon är beräknad, snart nere på tvåsiffrigt! Formen är bra förutom att jag sliter med ryggen. Jag blir fort sliten och får ont i ryggen och ner mot rumpan, men annars mår jag bra! Jag är inte så trött längre och mår aldrig illa. Magen växer och de dagliga sparkarna börjar bli starka och det går tydligt att se på magen när den lilla rör sig. Så glad och tacksam att vi får uppleva detta igen ♥
 

Kommentera inlägget här :