Biopremiär

publicerat i Nora 2 år;
Igår var Nora på sin första bio! Hon var riktig nog på bio med mig när hon var runt 4 månader, så kallad mammabio, men då låg hon ju bara och sov så det var ju mest för min skull. Men igår såg vi Karsten och Petra firar jul och det var så uppskattat, både av stora och små. Mitt emellan mamma och pappa satt hon, på sin egen kungastol och var helt uppslukad av filmen och hela upplevelsen. Och såklart fick hon popcorn också, det hör ju till! Så idag har hon berättat för alla i barnehagen om Kino och popcorn, haha!
Dålig kvalitet på bilden som är tagen med telefonen i dåligt ljus, men tycker den är så härlig ändå! En liten Nora som äter popcorn och är helt inne i filmen. I knät sitter Fröken Kanin, som såklart skulle vara med när vi skulle se Karsten ocg Petra!
Efter barnehagen idag åkte jag och Nora till Storo för att köpa en potta! Så nu ska vi se om det kaske fungerar bättre med potta än toalettring. Kanske lite lättare då hon själv kan bära runt på den och sätta sig där när hon vill. Blir i alla fall spännande att se! 
Och så måste jag bara säga detta igen, Nora är såå duktig på att prata! Långa meningar kan hon säga och hon förstår så mycket! Och inte bara att hon förstår vad vi säger, hon förstår också känslor så bra. När någon slår sig eller har tex ett blåmärke säger hon "Mamma, awoa. Nora blåsa" Eller "Mamma lei seg" och så stryker hon mig på kinden och ger mig en kos. Eller som idag när hon badade, då sa hon"Nora töstig, mamma henta kopp!" Då sa jag, "Nej, pappa kan hämta" Då svarar hon "Nej, inte pappa henta kopp! Mamma hämta kopp Nora" Åh bästa jenta min, vår lilla svorsk <3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Farfar:

Nora har så fine uttrykk, vi kan se og oppleve filmen sammen med henne. Blir nesten 2 år igjen. Takk for det fine bildet og at du deler det med oss 👍

2:a kommentar, skriven , av Mormor:

Åh så spännande! Bilden förmedlar verkligen hur spännande Nora tycker att det är:)
Så roligt när det händer så mycket med språkutvecklingen. Kramar från mormor o morfar

Kommentera inlägget här :