Vecka 27+5

publicerat i Den långa väntan;
Igår kom vi hem efter att ha haft två underbara dagar hemma i Halmstad hos mamma och pappa. Allt för lite tid, men det är dyrbar tid och jag önskar att det kunde ha varit så mycket mer.
Halmstad bjöd på en del sol, vilket gjorde att vi tog fram hinkar och byttor från skåpet och åkte ut och plockade jordgubbar! Vilken sommarkänsla och herregud så goda jordgubbar! Helt underbart! Det blev så mycket jordgubbar att vi kunde ta med oss en massa tillbaka till Oslo, vilken lyx!
 
 
Så nu sitter jag här, har precis kommit hem från barnmorskan och äter lite jordgubbar.
Idag var det kontroll igen. Som de tidigare gångerna har allting sett bra ut, hjärtat har slått till den lilla, magen (och jag) växer som vi ska och blod och blodtryck är bra. Men det är alltid skönt att få det bekräftat gång på gång.
Jag hade lite lågt blodtryck idag, men hon sa bara att jag skulle dricka extra mycket och resa mig upp långsamt så är det ingen fara. Har bara lite lättare för att bli svimfärdig om jag reser mig upp fort.
Idag fick vi också en "terminbekräftelse" från barnmorskan, som vi ska skicka in till NAV i samband med att vi ska söka om mammapengar (eller vad man nu kallar det) Det är en del att sätta sig in i, så jag vill tro att vi börjar se lite på det redan ikväll.
 
 
Idag är jag i vecka 27+5. Det betyder att det bara är 2 veckor kvar tills jag är i vecka 30, vilket betyder att det då bara är 10 veckor till den lilla kommer! Herregud, nu går tiden fort!
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Cecci:

Bare 10 uker igjen snart? OI! Det går fort :D

Jeg vil og plukke jordbær, det så fantastisk ut! :)

Kommentera inlägget här :