Små ord, stor lycka

publicerat i Den långa väntan;
Nu som jag är gravid vill jag nog kunna säga att detta är en av de stora "milstolparna" i graviditeten, för alla. Att det inte längre bara är man själv och sin kära som ser magen, utan alla runt omkring också! Att det liksom inte längre är något tvivel längre - alla kan se att det ligger en bebis i magen, inte bara att man har stoppat i sig lite mycket den senaste tiden!
 
 
Igår på jobbet till exempel, hjälpte jag ett gammalt par. Efter att dom tackat så mycket för hjälpen och pratat om att dom älskar oss svenskar eftersom vi ger så otroligt bra service, tar hon mig på magen och frågar - "är det långt kvar?" - 4 månader svarar jag, som världens stoltaste mamma.
 
 
Det hände något liknande i förra veckan. En dam var på väg ut av butiken, tills hon i det sista säger -"Föresten, du kanske du kan hjälpta mig! Vet du vart jag kan hitta fina bebiskläder här på centret?"
Självklart kunde jag det och pratade om alla olika butiker, vart hon hittar de sötaste plaggen, de med lite kvalitet och vart dom hade dom billiga och dyra. Detta kan jag göra på heltid, inga problem, det är ju så mysigt!
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Micki:

Blir alldeles tårögd. <3

2:a kommentar, skriven , av Cecilie:

Morro at du skriver Johanna! :) Vi har fine kunder vi - er så søtt at magen din begynner å bli stor :D

3:e kommentar, skriven , av Anna:

Åh jsg är såååå glad!! :)

Kommentera inlägget här :