Första steget?

publicerat i Nora 9-12 månader;
Igår kunde vi känna Noras tredje tand! Precis som vi hade gått och väntat på. Hon har inte varit lika plågad som med de två första, tack och lov, så jag hoppas att det blir lättare och lättare för varje tand. Ibland kan hon gråta som bara den och vi antar att det är tanden som spökar, men en kall morot brukar hjälpa fint. 
Hon har ju blivit en mästare på att stå! Men bara när hon själv får resa sig upp, aldrig när vi prövar att "ställa henne". Hon reser sig till stående ställning och släpper taget - och där står hon. Och idag gjorde hon något som fick mig att börja gråta! Hon tog ett steg, helt själv! Hon stod upp och plötsligt satte hon den ena foten framför den andra. Jag vet egentligen inte om det räknas om det första steget, men det var ju å andra sidan ett steg fram? Helt obeskrivlig känsla från världens känsligaste mamma som gråter för allt och jag kunde inte stoppa tårarna. Världens bästa tjej ♥
Goaste tjejen som ligger och myser på mammas ben ♥ 
Det känns i luften som att hösten är på väg, något jag både gillar och inte gillar. Det är alltid trist att säga farväl till sommaren men både Karl och jag gillar hösten. En härlig höstdag, med sol och frisk luft, färgglada träd och tända ljus som lyser upp de mörkare kvällarna - det är svårslaget. Sen att jag har fått jobb hos Elixia, som jag så gärna ville ha, känns som en perfekt start på denna hösten. Att få komma igång och jobba igen och möta människor känns riktigt kul även om jag kommer att sakna att vara hemma med Nora. Jag vet att hon är i trygga händer hos pappa, men visst kommer det kännas konstigt att inte få vara med henne hela tiden. Desto mer kommer jag att uppskatta helgerna, när hela familjen kommer att vara hemma tillsammans. Mina dagar har ju varit lite som lördag hela veckan i ett års tid nu, så det ska faktiskt bli lite skönt att få ha en vanlig vecka, med vardagar och helg igen.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Madeleines.se - Fotoglad Tvåbarnsmamma:

Men åhhh, duktigaste lilla hjärtat! Längtar efter er!!

På träningssentret vid "torget" här, det är visst nån som har privatkurser också som håller i det! Vart gick du? :D

Puss <3

2:a kommentar, skriven , av Madeleines.se - Fotoglad Tvåbarnsmamma:

Jamen då är det nog hon som har kursen på centret, hon har privata kurser på sagene också, och ett ställe till, men här ingår det i medlemskapet som var typ gratis så tummen upp! :D

Puss, ja, ses snart <3

Kommentera inlägget här :