Halmstad, sol och mammas tjej

publicerat i Nora 9-12 månader;
Äntligen skiner solen idag efter en hel dag med regn igår. Och solen blev vi bortskämda med när vi var nere i Halmstad förra veckan. Helt underbart att kunna vara på stranden, leka i trädgården och känna värmen och den friska luften nu i slutet av sommaren. Det var underbara dagar hemma och som alltid skulle jag vilja stanna längre, men så är det. Nora älskade i alla fall att få vara på stranden och sanden och Nora blev bästa vänner. Hon tyckte att det var så mysigt att krypa runt i sanden, ta i den och bara vara. Vattnet var också såklart en favorit, att få doppa tårna och spralla. Även om vi hela tiden fick passa så att hon inte stoppade i sig sand, snäckor och tång så njöt vi alla lika mycket. 
Det är en riktig liten mammatjej vi har här hemma som jag nämde tidigare. Hon vill helst bli buren eller sitta i mammas knä hela tiden och säger "mamma, maaamaa, mama" ett par gånger varje dag, minst. Hon vill helst att mamma matar med flaskan innan hon ska sova och ja, det är mamma för det mesta just nu. Både sött och lite jobbigt, då jag ibland inte får gjort annat än att bära på henne. Men det är också otroligt mysigt att hon äntligen säger mamma och inte bara pappa som hon gjort i flera månader nu. Att hon känner sig trygg hos mig gör ju såklart att det värmer i mitt hjärta, det är ju precis så det ska vara. 
Nora har också börjat ställa sig upp helt själv! Hon klättrar upp på mina ben, tar sats och reser sig upp. Sen står hon där ett par sekunder, helt själv, innan hon sätter sig ner på rumpan med ett bums. Så de där första stegen är nog inte långt ifrån nu..

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av mormor:

Mmmmmm, det är härligt med sommar och sol:) Det var lika mysigt som vanligt när ni var i Halmstad. Underbara lilla Nora som är en sådan fantastiskt härlig, söt och rolig liten prinsessa. kram

Kommentera inlägget här :