4 månader idag

publicerat i Nora 0-6 månader;
4 månader har gått sen Nora kom till världen. Världens finaste tjej som är det bästa som hänt mamma och pappa. Det har hänt så otroligt mycket under denna tid och som jag sagt innan, det är så häftigt att få vara med på denna resa. Hon väger strax över 6 kg beräknat på att hon var strax under 6 i förra veckan och jag skulle tro att hon är mellan 58-61 cm eftersom hon för det mesta använder storlek 62 i kläder, men kan ha några i 56 också. Pjamas däremot har hon precis gått över till 56, hon har kunnat ha 50 helt fram till nu. Åh mammas lilla hjärta som drunknade i storlek 50 när du var nyfödd ♥
 
Vid 4 månader
- Jag använder för det mesta storlek 62, men några av mammas favoriter i 56 får jag fortfarande på mig, med lite vilje från mammas sida.
- Jag älskar mina händer! Varför upptäckte jag inte dom när jag var mindre? De är ju hur goda som helst!
- Och för att inte tala om munnen! Här stoppar jag in allt jag får tag på. Leksaker, mammas fingrar, trasor..
- Dreglar gör jag endel, mamma tror kanske det är mina tänder som är påväg. Jag hoppas inte det gör jätte ont, även om jag har hört att det kan göra det. Tur att det finns så mycket jag kan tugga på då..
- Det bästa jag vet om är när jag får ligga i mamma eller pappas knä och dom gör massa roliga ljud med munnen. Jag kan ligga och le hur länge som helst, ibland skrattar jag till och med! 
- Och på tal om skratta. Idag menar mamma att jag gjorde första riktiga skrattet! Vi får väl se när jag visar henne nästa gång, men tänkte jag skulle vara lite extra söt på min 4 månaders dag och visa att jag kan, men det var bara för att mamma gjorde extra mycket ljud med munnen! 
- Jag tror kanske jag har börjat upptäcka mina fötter. Jag vågar inte ta tag i de än, men jag kan ligga och se på de, länge. Precis som jag gjorde med mina händer i början innan jag vågade smaka på de..
- Jag är väldigt stark i min nacke och gillar att ligga på magen och se mig runt. Men inte för länge, då ropar jag på mamma att hon ska komma och ta mig! 
- Jag börjar bli stark i min mage också, jag kan rulla från rygg till sidan och när jag ligger på rygg kan jag lyfta benen rakt upp!
- Jag är världens sötaste bebis, men det visste ni ju redan! 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lise Bugge:

Hei skjønne lille Nora :) Tenk hvor tiden går. Du er allerede 4 mnd og får til så mange ting. Gratulerer så mye. Klem fra farfar og farmor

2:a kommentar, skriven , av Lise Bugge:

Hei skjønne lille Nora :) Tenk hvor tiden går. Du er allerede 4 mnd og får til så mange ting. Gratulerer så mye. Klem fra farfar og farmor

3:e kommentar, skriven , av Cecilie:

Tiden flyr! <3 Allerede 4 mnd! Ikke lenge igjen til navnefest nå :D Kos! Tenk for en reise dere har foran dere med mye kos og samvær. Stor klem

Kommentera inlägget här :