Ändrade planer

publicerat i Nora 0-6 månader;
Det är en trött liten tjej som ligger jämte mig i soffan och har svårt att finna ro. Hon vrider sig fram och tillbaka och nappen åker ut och in ur munnen. Ibland tar hon ut nappen med handen och jag ser hur hon provar att hitta vägen tillbaka in i munnen igen, det är nära men inte helt rätt. Men det tar väl bara några dagar innan hon klarar det, precis som med det mesta som bara plötsligt händer. 
Idag mötte vi Mikaela och lilla Nellie. Vi skulle egentligen ha gått på babysång men det började inte förens i maj, så vi gick på babybio istället. Så där satt vi i halvmörker tillsammans med några andra mammor och deras bebisar och såg på filn. Väldigt mysigt och jag har saknat att gå på bio, även om det såklart inte är helt samma som att sitta med en godispåse, i helt mörker och tystnad så kommer jag absolut att göra det igen! 
Det är kul att göra något annat än att bara gå hemma. Vi ska snart börja i både babysim och mammayoga som jag verkligen ser fram emot! 
Pappa slutar sent idag och är inte hemma förens vid 22, så Nora och jag är ensamma hela kvällen. Egentligen är det snart läggdags för henne, eftersom vi provar att få in en rutin på läggning runt 19-19.30 tiden, men eftersom hon snart kommer somna på soffan så får jag låta henne sova lite här och lägga henne senare idag. 
Liten tjej med blicken på sin lilla hand ♥
Nu ska jag äta upp min pasta sen blir det en kväll i soffan.

Kommentera inlägget här :