På nära håll

publicerat i Nora 0-6 månader;
De allra flesta bilder som vi tar med vår 5d blir tagna med vår 50mm 1.4, men förra helgen lånade Karl hem ett macro objektiv från jobbet så att vi skulle kunna ta lite närbilder. Vi har knappt hunnit se igenom alla men jag plockade ut 4 stycken som jag redigerade lite snabbt så att ni ska få se ♥
Idag har vi varit på babysång med Mickan och Nellie igen. Idag gick vi på den tidiga, som inte är så mycket av hopp och lek och det var otroligt mysigt. Efter det somnade Nora som en stock i vagnen och vi gick och åt lunch på Wayne´s coffee. Lika mysigt som vanligt ♥
Nora var väldigt trött när det var dags att sova, så det var endel gråting innan hon tillslut somnade vid 19.30. Det är konstigt det där, eller egentligen inte, men när Nora var nyfödd kunde hon hålla oss sällskap till 23 på kvällen och somnade utan att protestera. När hon blev runt 2 månader började vi lägga henne lite tidigare, runt 21-22 tiden. När hon blev 3 månader ville vi börja med lite rutiner, så när klockan var runt 19.30 började vi med att göra henne klar för sängen så att hon sov runt 20-20.30 tiden. Idag började vi göra henne klar runt 19 tiden, men efter badning och pjamas ville hon inte alls äta, som hon vanligtvis gör, utan bara gråta. Så efter att ha provat att trösta och amma utan framgång la jag henne i sängen med nappen och hon somnade med en gång. Så vi får se hur länge hon klarar sig innan hon vaknar och vill ha mat. Imorgon blir det att börja göra henne klar vid 18.30 tiden.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Madeleines.se - FotogladGravidMamma:

Åh såå fina bilder! Med 60Dn kände jag inte riktigt att jag saknade ett macro då jag kom ganska nära med 50mm men på 5Dn känner jag att jag skulle behöva fylla på väskan med ett braigt, synd att det kostar skjortan bara, hihi!

Kram <3

Svar: Ja eller hur! Det vi lånade var från Tamron, men gillade inte det. Autofokusen var sååå seg! Så ska vi ha ett får det bli ett från Canon med USM. Men det finns ju sånna close up filter, har lust att prova ett sånt. Ska väl ge lite dåligare kvalitet än ett macro objektiv, men kostar betydligt mindre :) Och det är kanske inte såå ofta man använder macro så får nog bli att köpa ett sånt :)
Johanna Svensson

2:a kommentar, skriven , av Madeleines.se - FotogladGravidMamma:

Jaaa, detsamma! Kanske senare denna vecka eller början på nästa? <3

Och åh, sånt filter ja, det kanske är det man ska satsa på först och främst? Tur jag har dig som kan guida mig lite sådär, haha :D

Svar: Jag beställda billiga från en svensk sida, mamma postade dom till mig idag så hoppas de kommer innan helgen :) Om jag gillar dom får du gärna prova de, så kan du ju också beställa :D
Johanna Svensson

Kommentera inlägget här :