Flaskmatning

publicerat i Nora 0-6 månader;
Det här med flaskmatning har gått väldigt upp och ner, men efter att jag köpte en ny flaska så förändrdes allt. Ibland kan hon dricka 100 ml utan att klaga! Det är inte alltid, då hon ibland bara vill dricka 30 ml, men det är stor skillnad från innan. Aldrig att jag trodde att det skulle ha med flaskan att göra, men tydligen. Innan använde vi Avents flaskor men nu köpte jag Dr Browns flaska där nappen är mycket smalare än på Avents, vilket gör det lättare för Nora att få in hela nappen i munnen. Det är säkert tvärtom för många, men för oss så funkar i alla fall Dr Browns flaskor så mycket bättre! De är ju också utvecklade så att barnen inte ska få i sig luft, vilket är ett stort plus. 
Hon dricker ju inte bara från flaska utan hon håller på att lära sig dricka vatten från tutkopp. Det går bättre och bättre och nu rinner inte allt ut från munnen längre. Och på tal om vatten, hon är så söt när hon sitter i mitt knä och jag dricker vatten från glas eller flaska. Då sträcker hon armarna ut efter glaset, tar tag och drar det till munnen och vill dricka. Måste ta kort och visa! 

Taggar: Avent, Dr Brown, flaskmatning;

Kommentera inlägget här :